Ayatollah

Ayatollah

Ayatollah

Ayatollah

ویروس کرونا در ایالات متحده: سیاه پوستان و لاتین بیش از سفیدپوستان می میرند

مردی نقاب دار در 14 آوریل از کلیسای بانوی گوادالوپ در بروکلین ، نیویورک عبور می کند. نیویورکی های سیاه پوست و لاتین با سرعت بالاتری نسبت به همسالان سفیدپوست و آسیایی خود از ویروس کرونا می میرند.
مدتی است که کاملاً واضح بوده است که بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث از بین بردن سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها می شود ، اما آخرین اطلاعات روزهای اخیر نشان می دهد که بحران COVID-19 برای افراد رنگین پوست تا چه اندازه ویرانگر است.



با شروع از شهر نیویورک ، مرکز شیوع بیماری در ایالات متحده ، میزان مرگ و میر سیاهان در نیویورک دو برابر سفیدپوستان بود ؛ لاتین های شهر نیز به دلیل ویروس با سرعتی بالاتر از سفیدپوستان یا نیویورکی های آسیایی درگذشت. همین روند در میزان عفونت و بستری شدن در بیمارستان دیده می شود.





وزارت بهداشت و بهداشت روان نیویورک

مادر جونز این داده ها را جمع آوری کرده است. داده های ویروس کرونا برای همه ایالت ها بر اساس نژاد و قومیت تجزیه می شود. همان چیزی که در شهر نیویورک دیدیم در سراسر کشور اتفاق می افتد: سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها به طرز نگران کننده ای نرخ COVID-19 دارند و تعداد کشته شدگان بیش از حد انتظار است.



در پیوند بالا ، می توانید چند نمونه ترسناک از نمودار را پیدا کنید:



در ویسکانسین ، سیاه پوستان 6٪ از کل جمعیت و نزدیک به 40٪ مرگ و میر ناشی از ذات الریه کرونر جدید را تشکیل می دهند.

در لوئیزیانا ، سیاه پوستان 32٪ از جمعیت این ایالت را تشکیل می دهند ، اما تقریبا 60٪ از تعداد کشته شدگان

در کانزاس ، 6٪ از جمعیت سیاه پوست هستند و سیاه پوستان بیش از 30٪ مرگ و میر ناشی از ذات الریه کرونر جدید را تشکیل می دهند.

این نسبت ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشد ، اما روند در همه جا یکسان است: در مقایسه با نسبت جمعیتی که دارند ، افراد رنگارنگ بیشتر از همسایگان سفیدپوست خود در این اپیدمی می میرند.



چرا؟ خوب ، دلایل جدی تری وجود دارد (سیاه پوستان و آمریکای لاتین در زندگی روزمره خود با خطرات بیشتری روبرو هستند) ، و دلایل ساختاری (شکاف اقتصادی و بهداشتی طولانی مدت بین سفیدپوستان و رنگین پوستان).



اول ، اداره حمل و نقل متروپولیتن نیویورک یک مثال مفید و نگران کننده است. نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که از 8 آوریل ، کارگران اتوبوس و مترو به شدت دچار عفونت ویروس کرونا شده اند: 41 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 6000 نفر مبتلا به ذات الریه کرونر جدید یا خود جدا شده اند زیرا علائم عفونت را دارند. .



چه کسی برای MTA کار می کند؟ سیاه و لاتین. آنها بیش از 60٪ کارکنان شهر نیویورک را تشکیل می دهند. برای سال 2016 تخمین زده شده است.



به طور خاص ، نسبت سیاه پوستان در MTA بسیار زیاد است ؛ آنها 46٪ از کارگران ترافیک شهری و 24٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند. (از سوی دیگر ، سفیدپوستان 30٪ از کارمندان محلی MTA و 43٪ از ساکنان نیویورک را تشکیل می دهند.)



در شهرها و ادارات مختلف نیز همین امر وجود دارد. همانطور که دوین هاوکینز بیشتر از سفیدپوستان در گاردین در استخدام سرویس های اساسی است ، آمریکایی ها نیز در خدمات اساسی که مشمول حکم ماندن در خانه این ایالت نیستند ، بیشتر کار می کنند و احتمالاً در مراقبت های بهداشتی و بیمارستان ها. در ایالات متحده ، مانند سایر کشورها ، کادر پزشکی نسبت نامتناسبی از موارد جدید پنومونی کرونر را تشکیل می دهند.



بنابراین ، اقدامات انجام شده توسط ایالت ها و شهرها برای محدود کردن فعالیت های عمومی و کاهش سرعت ویروس کرونا ، گرچه بدون شک ضروری و م effectiveثر است ، اما همچنان افراد رنگین پوست را مستعد ابتلا به عفونت و در نهایت مرگ در طی همه گیری می کند.



نابرابری طولانی مدت سلامت در ایالات متحده این خطرات را تشدید می کند.



فابیولا سوناس هفته گذشته برای Vox نوشت که سیاه پوستان آمریکایی به طور مداوم نسبت به سفیدپوستان دارای میزان بیشتری از بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون هستند - همه این موارد باعث می شود بیماران به COVID-19 شدید مبتلا شوند و در نهایت بمیرند.



چیزی که می خواهم اضافه کنم این است که احتمالاً هیچ بیمه ای نیز ندارند. این نیز به دلیل این دو دلیل ساختاری است (به جز لوئیزیانا ، ایالت های جنوبی از گسترش برنامه Medicaid خودداری کرده اند که این امر آسیب بزرگی به سیاه پوستان وارد کرده است). این نیز به دلیل بحران فوری (سیاه پوستان احتمالاً در طی افزایش بیکاری اخیر شغل خود را از دست می دهند) است. این امر در مورد آمریکای لاتین نیز صدق می کند.



این روند کلان است. در سراسر کشور ، جنجال های جزئی و انتخاب سیاست ها ، سلامت سیاه پوستان آمریکایی را وخیم تر کرده و توانایی آنها را برای ایمن ماندن در طی بیماری همه گیر COVID-19 ضعیف کرده است. همانطور که در این مقاله گزارش شده است ، برای افراد رنگین پوست حتی تهیه چیزهای ساده مانند شستن دست با آب تمیز نیز سخت است. خوشبو شاه برای Vox در دیترویت نشان داد (13000 مورد و 1000 مرگ در شهرستان وین):



طبق سوابق رسانه های خبری محلی "پل" ، از سال 2014 ، خدمات آب بیش از 140،000 خانوار در دیترویت به عنوان بخشی از برنامه بازپرداخت بدهی قطع شده است. در سال 2019 ، بیش از 23000 حساب بسته شده است و تا اواسط ژانویه ، 37٪ از حساب ها خدمات خود را از سر نگرفته اند. با گسترش ویروس ، این شهر قول داد آب رسانی به ساکنان را بازیابی کند ، اما از تاریخ 31 مارس ، از 10 هزار نفر که مشکل تأمین آب دارند ، فقط 1050 نفر این کار را انجام داده اند (بر اساس گزارش شهر ، 8000 نفر از آنها واجد شرایط شرکت نیستند) در "برنامه راه اندازی مجدد آب کرونا ویروس").



آلیس جنینگز ، یک وکیل ارشد حقوق مدنی ، گفت: "آنها سرزنش را به گردن مشتری انداخته و باید اقدامات مثبتی را انجام دهند (برای بازگرداندن منبع آب) ، بنابراین بسیاری از مردم نمی دانند ، یا ثانیا ، آنها توانایی ندارند برای رفتن به داخل و ملاقات با کسی. "جنینگز سخت تلاش می کند تا آب را برای آسیب پذیرترین مردم شهر بازیابی کند. دخترش معلم دیترویت و بازمانده سرطان است و با ویروس کرونا می جنگد.



در همان زمان ، وی گفت ، گروه های اجتماعی در حال انتقال حدود 5 گالن آب به ساکنین فاقد آب آشامیدنی ، آب پخت و پز یا آب حمام هستند ، اما جنینگز شک دارد که آیا ساکنان از آب کمیاب استفاده می کنند یا خیر. جنینگز گفت: "اگر توصیه اصلی شستن دست هاست ، مدام دست های خود را بشویید" و هیچ آبی برای شستن دست ها در خانه وجود ندارد.



در طی دهه های متمادی ، ایالات متحده نتوانسته است سیاه پوستان و قهوه ای هایی را که آن را آمریکا می نامند ، شکست دهد. امروزه ، با ادامه ویروس کرونا ، ضرر این خرابی را باید بپردازند.



تصحیح: این مقاله برای حذف داده های نادرست ازمایش و اطلاعات دموگرافیک برای لاتین ها در کالیفرنیا و آریزونا به روز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد